Dålig service i Sverige.

Aha nu är det bevisat! Har varit på en tom vårdcentral där alla bara åt semlor (vad tusan är det för service? vänta i 30 minuter för att sköterskorna har fikarast. Typiskt Sverige..). Hursomhellst fick jag göra halsprov och vänta ytterliggare 6 minuter (som blev 8 minuter eftersom sköterskan pratade i telefon). Har inga bakterier men ett starkt virus, vilket innebär att det är lika jobbigt och jag är lika sjuk om vid en halsfluss t.ex men på virus biter inte antibiotika så det är bara att vänta ut och vila för att bli bättre. Med 4 V - Vila, Värme, Vätska och Vänlighet.
Hmmpf, mamsen och jag har iaf kommit hem med en hel påse från apoteket med diverse sjukprylar. Slemlösande, oleo baseleo (eller nåt i den stilen), C-vitamin tillskott och allt sådant.

Fast jag har inte tid med det här, måste till skolan imorgon för att inte komma efter. Antar att jag får placera mig i sängen resten av dagen och sova för att sedan vara fit for fight till imorgon. Någon som har några tips för att bli frisk på 14 timmar? Jag behöver alla tips jag kan få!

UPDATE: Jag har feberfrossa :(


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0