Ny istid for sure!

Jag funderar starkt på om vi har en ny istid på gång. Jag menar, innan den där 6 km tjocka isen la sig över marken måste det ju gått några år. Och nu har vi haft iskallt sen i november, det är inte bara vanlig kyla. Är det minus 10 grader nån dag tänker jag bara "Åh vad skönt, det är inte så kallt idag" Hur långt har det inte gått då eller? Det var minus 30 grader imorse vilket är helt sjukt. Helt galet sjukt. Visst, jag bor i norrland men det är ju svinigt kallt i hela landet! Dessutom är det typ 100 mil till för att komma längst upp i Sverige, jag bor i mitten av landet typ. Många i stockholmsområdet kunde inte ens komma till skolan idag eftersom det var så mycket snö. SL har en massa problem, och jag tycker så synd om min vän Amanda's familj. De är i Sälen just nu eftersom dom har sportlov, det är minus 20 grader och det tog dom huuur lång tid som hellst att åka upp från Malmö. Så därför har jag bestämt mig för att stanna inne och inte komma ut förrän snön är borta. Kommer aldrig hända iofs men ändå!

Borde egentligen plugga eller nåt i den stilen men jag känner mig så duktig efter lördagens non-stop pluggande så jag har bara myst under filtar och ätit bullar och kakor sedan jag kom hem. Haha, olikt mig men ibland måste man få göra det också. Läsk drack jag också, omg vad jag känner mig onyttig!

Rätt härlig skoldag idag med. Både jag, Karin och Sofh har kommit tillbaka från diverse sjukdomar och det var första gången på typ 2 och en halv vecka som vi alla tre var samlade. Har saknat våra stunder..det är lika bra att njuta av dagarna nu. Snart splittras vi och Sofh ska göra intagningsprov på Kulturama gymnasium vecka 10. Åh, det kommer bli så bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0