Segare dag får man leta efter!

Vilken dag! För det första har den varit otroligt seg och väldigt utmanande. På engelskan hade vi test på förra årets nationellaprov den delen men hörförståelse. Vissa saker var riktigt kluriga! Jag har jätte svårt för att tänka, skriva och lyssna samtidigt. Särskilt när det är på ett annat språk, även om jag har väldigt lätt för engelska och förstår i princip allt. Extra svårt är det med olika dialekter, kommer ihåg det från när jag var i England på min kusins dop..ibland var det lite svårt att förstå dialekten och jag skulle absolut inte vilja skriva ner och svara på frågor när man hör engelska dialekter. Men nu är det gjort och jag ser verkligen inte fram emot våren med en massa np-prov och allt sånt.

Jag fick även sluta tidigare, matten "inställd", fast just nu hade jag hellre slutat 15.30 istället för 14.25 eftersom häftet vi fick är väldigt jobbigt. Ett gammalt Nationellt prov det med, från 2006. Jag har fastnat på sista uppgiften så jag känner för att gå och lägga mig nu på en gång. Har suttit med det i drygt 1,5 timmar. Helt sjukt! Dessutom har jag spanska läxa som jag måste plugga på. Hjälp mig! Varför måste allt vara så allvarligt jämt?

Vi får se om jag orkar någon dagens outfit idag, tror inte det tyvärr, känner för en kväll i soffan efter denna dag. Vi hörs senare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0