Tionde januari

Hej på er, jag tror att jag ska döpa om den här bloggen. Eller åtminstone bloggbeskrivningen, nu är det något i stil med "varför välja när man kan ha allt - här är allt". Jag syftar då på att min blogg träffar så pass många ämnen men i den period jag är nu i livet borde jag nog döpa om den till "välkommen till en blogg som kunde ha haft allt, men jag Felicia struntar i att blogga förtillfället eftersom hon inte har tid med den här bloggen du just tagit dig tid att läsa". Haha, misslyckat!

Min helg har hittils varit full med saker att göra. Vi har byggt ut vårat hus rätt mycket så det har varit mycket flyttande och städande och allt sånt. Det börjar nu bli färdigt (äntligen!) så det som vi har gjort i helgen har varit att rensa garderober och sånt. Vi har ju t.ex byggt en fin klädkammare (eller walk-in-closet som det så fint heter) så min mammas kläder som är hur mycket som hellst har rensats. Jag försöker få henne att slänga så mycket som möjligt men hon har lite svårt för sånt, mycket av affektionsvärde. Lätt att vara en tuff och hård nu när det inte gäller mina saker men vi får väll se hur det går när samma sak ska göras med mina kläder.

Dessutom har min kära moster varit på besök, väldigt snabbt dock. Inte ens 24 timmar men det var kul.

Just det! Lille felle fyller år idag. Fast han är inte så liten längre. Det är min favorit seglare (känner dock bara till en!) Felix Schill som ska firas. Min vän Amandas lillebror och jag börjar nu förstå hur det känns för alla äldre människor som inte förstår när alla barnen blir stora. Han är lika gammal som min lillebror och fyller hela tolv år idag. Fast för mig kommer han alltid att vara lilla Felle. Hihi, det är faktiskt svårt att förstå vad alla börjar bli så stora. Dessutom har vi ju snart namnsdag, jag och Felix. Det är ju bara fyra dagar kvar till 14 januari. Felle och Flisan (fast det är bara Felix och mammas kusin som kallar mig det).

Nu ska jag måla naglarna, funderar på mitt favorit lack..en snygg rosa nyans. När det gäller naglarna är jag riktigt kinkig, utan nagellack känner jag mig sååå exposed!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0