Tack Malin B!

Hej, förstår ni vilket snökaos jag är mitt i just nu? Och vi här på sandslån är tydligen lågprioriterade av plogningsmänniskorna. Jobbigt! Jag tror att det snöat typ 40 cm på bara några dagar vilket är helt sjukt. Helt galet! Men jag kan erkänna att jag hade hoppats på lite snö till, nu är det ju bara mycket - hade det varit jätte mycket hade vi kanske kunnat stanna hemma från skolan. :)

Jag kom iaf till skolan och fick veta att vi hade inställd so första lektionen, lite surt att jag kunnat haft sovmorgon men jag försökte dra i lite trådar så att morgondagen skulle blivit ännu bättre. Gick upp till skolexpeditionen och mötte där en mycket ohjälpsam kvinna. Det enda jag ville var ju att få lite organisation och förhoppningsvis slippa ha 3 timmars hål i skolan imorgon. Försökte även få sovmorgon till oss eftersom vi bara ska se film på Biologin då min lärare är på kurs i huvudstaden men icke sa nicke. Aldrig att hon tänkte lämna våran lärares mobiltelefonnummer till mig, no way. Synd och nu har vi istället vikarier på alla lektioner. Aaaah! Vad är det för fel på ett leende? Eller förståelse, jag menar, jag var ju inte otrevlig eller så och tok allt på lugn nivå. Hade hela klassen gått dit upp hade det kanske blivit värre, istället gick vi upp tre tjejer och jag skötte snacket.

När vi ändå pratar om morgondagen, vi har "mittinatta" som är en innebandy-turnering för hela skolan med insläpp klockan 19 och det slutar väll någon gång mitt i natten. Min klass har dresscode 80-tal vilket blir riktigt coolt! Haha, även om jag inte ska spela tror jag att jag ska dit och då måste jag väll ha lite kläder som passar temat? En annan sak som också rör det temat, idag på svenskan började nån kille i klassen snacka om att vi skulle förlora och att vi var så dåliga - jag tycker att sånt är väldigt trist så jag sa naturligtvis ifrån. Sa att jag tyckte att det var fel att bestämma innan hur det skulle gå, vet ni vad han har mage att säga? Att jag inte skulle säga nåt eftersom jag satt hela lektionen igår och klagade på att jag aldrig fick bollen, att jag klagade lika mycket som honom och blabla. Blev så otroligt less och irriterad. Karin med för den delen, och några tjejer som är på våran sida också. Orkade inte ens börja en diskussion, för hallå? För det första, jag satt inte och gnällde hela lektionen..jag sa det här några få gånger till Karin och en gång till en annan kille i klassen. Sen trodde inte jag att han eller de andra i laget uppfattat vårat problem eftersom de uppenbarligen inte ville spela med oss. Jag tycker så här, vet man om att någon i laget inte känner sig helt nöjd eller som i vårat fall inte ens kände att vi deltog så gör man väll allt man kan för att spela som ett lag? Ni får gärna säga era åsikter på den här punkten men det gör iaf mig upprörd!

Vet ni vad som mer skedde imorse? Våran so-lärare Malin har flyttat fram andra världskriget provet till onsdag nästa vecka! Grrreat! Skulle annars haft det imorgon och framflyttningen firade jag med att inte ta med min historiemapp hem, no studying today. Oh vad härligt det känns. Hallelujah moment! Tack Malin!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0