Tillbaka till Skåne

Från torsdagkväll-lördagmorgon var jag hos farmor&farfar G i Korsberga och det var riktigt dåligt väder nästan hela tiden. Gosh det börjar ju för tusan bli höst tror jag..eller var det svensk sommar det var? Hmm, hursomhellst var vi på Visingsö igår och det var mysigt men kallt. Har några foton men de blev så tråkiga med det gråa ljuset så det är inte mycket att se, tyvärr.

Men nu är vi tillbaka i Skåne och det är precis lika trevligt och härligt som hellst, eller nej förresten sånna vanliga ord i mitt annars så "på pricken"-vokabulär räcker inte riktigt. Det är jävligt grymt brabättrebäst och toppen här (och hoppsan! där kom årets tredje svordom och därmed också den allra sista eftersom jag bara svär max tre gånger om året). Iallafall, idag var jag och grabsen på den årliga fotbollsmatchen som i år var MFF-AIK. Jag är så himla besviken på AIK eftersom det är helt stört hur dåligt det kan gå när de för ett år sedan var Sveriges bästa både i Cupen och Allsvenskan. Jag har en hel del bilder men gnaget spelade så himla dåligt så jag har verkligen inte lust att visa er det. Det blev 1-0 till Malmö men jag lovar er att det hade kunnat blivit fler om inte Turina skött sitt jobb. All respekt till Alex Miller men vad tusan har han gjort med mina hjältar (svartgula hjältar) Martin Mutumba och Bojan Djordic?






Tillbaka hos Schills började jag leka med min nya fjärrutlösare till kameran och den fungerar ju grymt bra, faktiskt över förväntan. Och de tre bilderna ovan är resultat av testfoton. Jackan är förresten den jag fick i födelsedagspresent (tror inte att jag visat den tidigare nämligen) och jag älskar den av hela mitt hjärta. Fast jag är mycket besviken på MQ som rear ut den till ett oförskämt billigt pris! Jag hatar verkligen när de har rea på saker man köpt innan, liksom inte för att jag är ledsen för pengarna som kunde sparats utan bara för att..ja det är tråkigt helt enkelt.

Nu måste jag definitivt sova, imorgon drar vi iväg på det som mycket sannorlikt blir mitt första dopp utomhus. Gud jag är en sån badkruka och hur det går ihop med landets största badare någonsin som inte bangar för att bada någonstans - Amanda alltså - det har jag ingen aning om. Haha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0