Vem har sagt att måndagar suger?

Hola amigos, jag hoppas verkligen att det är okidoki för er att jag väver in spanskan här för det är ju faktiskt mitt tredje språk och en av mina spanskalärare sa en gång till mig att jag skulle tänka på spanskan minst tre gånger om dagen och det satte sig verkligen för jag är rätt säker på att jag faktiskt gör det. However...

Idag hade vi väldigt svårt att bestämma oss för vad vi skulle hitta på men slutligen kom vi fram till att stranden var en bra idé och sedan middag i Malmö. Stranden blev väll så där måste jag säga, lite väl blåsigt för min smak men mina kära badvänner Amanda och Linus bangade inte (som vanligt).. Jag och Felle däremot, ja vad ska vi säga? Vi är lite mer av stekar-typen och gillar när det är varmt i vattnet. Sedan åt vi grymt gott på Mando vilket är Malmös bästa steakhouse och vi hade nog tur som fick bord där. Jag åt Ryggbiff Bearnaise och jag måste verkligen påpeka hur bra det här köttet var. Det är nämligen så att jag sällan äter nötkött på restaurang eftersom kvalitén brukar vara sisådär och jag som är van vid kött av bästa sort från morfars oxar känner när ett kött är bra eller mindre bra. Detta var iaf perfekt och jag rekomenderar det varmt till alla, kanske inte om du är vegitarian då men annars.

Här är några bilder, dock orkade jag inte släpa med min systemis så detta är mobilbilder all over.

Jag idag, på stranden.

Försökte fånga den coola inredningen på bilden men som ni ser lyckades jag inte. Allt är koppar och tyvärr var belysningen för dämpad för foton. Fast vi satt så klart utomhus - det är ju sommar!

130 grams planka som min lillebror valde. Jag åt i princip exakt samma förutom att min inte låg på planka och jag skippade lökringen.

Det är just planksteken de är kända för och det märks ju verkligen när man ser antalet sålda plankor på Mando.

Manda på Mando!

Linus och Felix i bakgrunden.

Så missnöjd jag ser ut! Men så är inte fallet för jag hade det jätte trevligt :)

Min choklad-frappino var visserligen jätte god men oj så jag ångrade att jag tog den direkt efter maten. Drack nog bara en femtedel men mådde illa efter. Usch, påminn mig om att jag aldrig ska dricka frappino direkt efter maten mer.

Vi drog på cocktailparty hos Mr. Ibrahimovic efter maten men kände att det inte riktigt var vår grej..


Så här fint kan det vara i Malmö klockan 20.00 på kvällen, fotat vid Ribergsborg.

Turning Torso!


Kommentarer
Postat av: Sofia

Du är lika fin som vanligt du Felicia! Ni verkar ha det hur bra som helst där nere, men kanske saknar du norrland lite ändå? (;

2010-07-27 @ 15:54:21
URL: http://socandy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0