Behöver en paus

Jag behöver en paus, jag tror åtminstone det. Eller rättare sagt, jag försöker få fram orsaker till mina magsmärtor. Jag har haft obeskrivligt ont i magen sedan söndag morgon och efter en massa googling och allt sånt har jag tillsammans med mamma kommit fram till att det måste vara magkatarr på grund av stress. Den mest troliga anledningen till det måste vara att det var rätt mycket i skolan den sista tiden (om vi bortser från de två sista veckorna när vi bara slappade) och nu när jag varit ledig några dagar "släpper" det, alltså min kropp slappnar av och då blir jag rejält sjuk. Min lillebror hade samma problem i december förra året när hans liv med skola, träningar och tennistävlingar snurrade lite för fort - han åkte då in till akuten och besökte läkare osv. och det enda dom kom fram till var att han skulle vila och koppla bort all stress. Det jobbiga med allt detta är att det inte finns någon direkt hjälp för att lindra smärtan, det finns ingen medicin vad jag har förstått. Testade i söndags med ipren+alvedon vilket är kuren jag kör när jag håller på att dö av mensverk men det fungerade inte alls så då la jag ner det.

Alltså tar jag en paus nu, jag ska försöka och göra mitt bästa att koppla bort allt och bli frisk så fort som möjligt (nejnej, det är stress - bort med sånt). Det måste få ta den tid det tar fast helt ärligt står jag inte ut, jag orkar ingenting och bara ligger och gråter i fosterställning. Jag har aldrig känt så här förut :(

Kommentarer
Postat av: Sofia

Uscha, hoppas det blir bättre! Låter inte alls kul. Du får ta det lugnt och göra saker som du tycker är kul och slappnar av till så kanske det släpper. Krya på dig Felicia!

2010-06-22 @ 11:24:54
URL: http://socandy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0