Ett recept fyllt med sommarkänslor

Efter regn kommer solsken brukar man ju säga och oj vad det stämmer för tillfället! Det ryktas om 20 grader och strålande solsken imorgon och jag laddar inför morgondagens avslutningslunch med att ta fram min allra somrigaste klänning. Härligt om jag får tillfälle att använda den!

Nu sitter jag med blött hår och dricker en helt otroligt god saft, vanligtvis är jag inte så stort fan av just saft - brukar hålla mig till mitt älskade kolsyrade vatten, men det här är ingen vanlig blandsaft. Vi gjorde nämligen rabarbersaft igår och det är med mitt favoritrecept, farmors recept alltså! Och vet ni vad? Jag tänker absolut inte dela med mig av recepten för det här stannar hos oss tills vi dör, min familj har inget sånt där hemligt familjerecept som ett ess i rockärmen så nu har jag bestämt att det här är vårat hemliga recept. Farmors kallrörda rabarbersaft som är så otroligt somrig och god, när jag dricker rabarbersaft - då är det sommar. På riktigt.


De här somriga känslorna stoppas ju heller inte direkt av att jag har min allra härligaste Spotify-spellista på högsta volym, tyvärr funkar inte allt som det ska och jag kan inte dela med mig av den men bara namnet gör er väll bara hur glada som hellst. "Sommar/feelgoodies" heter den iallafall och den är fylld med härliga sommarlåtar som för mig är fyllda med fina minnen. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0