Inte riktigt min dag

Teknikskt sett (bokstavligen) har min dag varit allt annat än problemfri. Det började imorse med att mitt väckningsalarm inte ringde, jag hade nämligen sett att det skulle vara jätte bra väder mellan 08-12 idag och jag ville verkligen passa på att njuta av de få soltimmarna så jag tänkte vakna vid 08.30 istället för att sova till 10. Iallafall! Jag vaknade vid halv 10 vilket egentligen inte var en katastrof men ändå inte som jag tänkt mig!

Sedan hade Telia något seriöst problem och jag hade oturen att vara telia kund via mitt bredband vilket gjorde att det inte fungerade, vet inte om det bara var lokalt här eller nationellt i hela landet men det fungerade hursomhellst inte och det var ju riktigt jobbigt. För även om jag inte var tvungen att ha internet då så ska det ju ändå fungera, särskilt med tanke på att jag behövde nätet till Spotify-lyssning ute i solen.

Under eftermiddagen kom nätet tillbaka men vad händer då, när jag haft min dator på i någon timme? Den bara stängs av, ja bara så där! Jag blir så klart livrädd eftersom jag så klart inte gjort mina säkerhetskopior så regelebundet som jag önskar och hallå? Ingen vill väll att sin dator ska krascha? Nu tror jag inte att den svikit mig helt men den måste blivit överhettad, den var verkligen jätte varm! Trots att jag har en s.k laptopcooler - en kylare som ska hålla temperaturen hos bärbara datorer nere blir den ändå väldigt varm. Så tekniken har inte riktigt varit på min sida idag, och det är så irriterande. Man vill liksom att det ska fungera!

Dagens positiva är iallafall att solen sken mellan 8-12 och även resten av dagen (att det blåste som tusan kan vi bortse ifrån), och min hud fattade vinken och blev lätt tonad redan efter 30 minuter. Ibland har jag helt grymma pigment alltså, efter ytterligare några timmar har jag blivit några yttepytte nyanser brunare men solen är fortfarande alldeles för svag för att jag ska bli så där riktigt pepparkaksbrun. Jag undrar fortfarande? När ska sommaren börja? Ge mig 25 grader och strålande sol - det är svensk sommar det!


Kommentarer
Postat av: Rosanna

okej tack då vet jag :)

2010-06-16 @ 20:37:39
URL: http://rusanna.blogg.se/
Postat av: Rosanna

oj han inte skriva klart råka skicka :D men jag håller med, mens gör inget annat än att få en att må bajs :(

2010-06-16 @ 20:38:23
Postat av: Magda

Sv; Tack snälla!:) Hoppas ni får det bra i Malmö med:)

2010-06-18 @ 16:36:31
URL: http://mestbarabra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0