Mysig dag trots vädret

Sommaren är kort nanananana... Man skulle kunna tro att vi är mitt i en sommarplåga för det har verkligen varit en kort sommar i år. Några dagar för typ tre veckor sedan och i torsdags (inte igår utan förra veckan). Det är spöregn här idag och har varit så exakt hela dagen, och tyvärr vad jag hört ska det bli regn imorgon med vilket är himla synd med tanke på att det är Stadsfesten i helgen. Jag är väll inte jätte taggad på att gå ut ikväll med tanke på spöregnet men vi får väll se, för ja - vädret är avgörande.

Min dag har varit riktigt mysig ändå, trots vädret. Jag har ju mer eller mindre fredag hela veckan eftersom jag har sommarlov. Min mormor kom hit vid lunchtid och hade med sig jordgubbar till lunch, härligt va? Det är verkligen bara på sommaren man kommer undan med att äta jordgubbar till lunch. Sedan tyckte hon att vi skulle ha en mysdag iochmed vädret vilket jag och Linus inte alls hade något mot. Så jag och mormor åkte och hyrde film och köpte godis, så hela eftermiddagen har spenderats i soffan under filtar. Jag älskar att jag har en sån bra relation med min mormor, hon är bäst och jag vet inte vad jag skulle göra om hon inte fanns!'
Ledsen för halvkassa uppdateringar men jag har helt enkelt haft annat för mig och tiden har inte riktigt räckt. Och för att fortsätta på samma spår som i inledningen av det här inlägget hoppas jag att sommaren kommer tillbaka snart, det bara måste vara bra väder när jag fyller år och senare i sommar när vi inleder vår härliga roadtrip. Jag behöver södra sveriges sommarluft och dessutom hoppas jag att vi hinner med en trip till Stockholm också, huvudstaden ropar på mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0