Också levde de lyckliga i alla sina dagar...

När jag verkligen går in för något, då gör jag det på riktigt och helhjärtat. Jag älskar att skapa sånna här minnen som man verkligen vet bara händer en gång i livet. Jag pratar så klart om gårdagen, jag började med att vid 10-tiden åka iväg på en snabb shopping med min moster och sedan från klockan 13.30 satt jag bänkad precis som vilken tant som hellst. Ja, jag menar kronprinsessbröllopet. Och jag bryr mig inte dugg om folk tycker att jag var tråkig eller gammaldags, för igår gick jag in för det helhjärtat och gjorde det mycket hellre än att vara ute och titta för långt ner i HB-dunken som många av mina jämnåriga. Är ni inte ett dugg royalistiska eller mot monarkin är det nog lika bra att ni klickar er bort härifrån för hjälp vilket kunga-fan jag blivit under de här dagarna. Jag blir ju helt förvånad över mig själv!

Men hur kan man låta bli? Min personliga åsikt är att det fungerar så i Sverige, vi har en mycket gammal traditionsenlig sed med monarkins system och för att inte tala om hur många vackra människor som skymtades (dock fanns där många gräsligt fula också..). Jag har ingenting alls emot kungafamiljen, det gör mig ingenting alls att våra skattepengar gick till bröllopet och jag blir faktiskt bara irriterad över alla som klagar över att kronprinsessbröllopet finnancieras av skattemedel. Jag vet inga exakta summor men det rör sig inte alls om många kronor och ååh, döör ni verkligen av att betala tre-fyra kronor extra till något som gör gott för hela Sverige? För det är faktiskt så det ligger till, inser ni hur många nya arbeten det här bröllopet gett? Det kanske ligger för långt ifrån er värld men det har varit ett stort och viktigt tillskott för många företagare och arbetare som fått en helt ny marknad. Allt ifrån Cloetta som sålt extra choklad till de som ansvarat för den där vackra duken som manglats och pressats i 3 månader och till korvgubben på Hötorget som mättat många hungriga magar! Det svenska skattesystemet har jag dock full förståelse för att man kan klaga på, det är jag också hemskt besviken på..men det är en annan historia och diskussion som vi inte behöver ta nu.
Jag älskade hursomhellst hela festen, och jag skapade rätt coola minnen om man tänker efter. Förstår ni när jag sitter där på ålderns höst när jag är en sisodär 87 år och kan komma ihåg folkfesten som jag verkligen följde. Sånt händer inte direkt varje dag! Och alla vackra klänningar, vi har verkligen ett vackert hov med personer som verkar ha en sund livstil och jag gillar verkligen att de har klass. Antagligen har ni redan sett bilder på saker som brudklänning och den typen av bilder, jag tänkte bjuda på mina favoriter rent modemässigt - för det var ju också en anledning till att jag såg det här bröllopet - Alla vackra klänningar och kronjuveler!
En av mina favoriter från helgens bröllop. Vackra Mary, kronprinsessa av Danmark i en galet fin By Marlene Birger-klänning i torsdags. En av mina favoritklänningar faktiskt!


Återigen Kronprinsessan Mary i en gudinneklänning på själva bröllopet, jag hade dock älskat den mycket mer i en annan färg och utan den där spets grejen vid axlarna. Klänningen är faktiskt slående lik en klänning jag tänkt ha på balen - visar den i ett annat inlägg!

Utan tvekan en av Sveriges vackraste människa - prinsessan Madeleine...man behöver faktiskt inte tillägga mycket mer.

Fast jag gillade hennes outfit och hår mer dagen innan, här tillsammans med prins Carl-Philip.


Tillsammans med vackra Mary, Madde och Vickan själv tycker jag också att Jordaniens Drottning Rania inte ska glömmas. Jag bara älskar hennes hår och det enkla diademet som är så enkelt men ändå supersnyggt, hon passar dessutom mycket bra i färgen.

Pär Engsheden hade gjort ett strålande bra jobb med klänningen. Återigen älskar jag de klassiska skärningarna och tygets perfektion.


Grattis vackra människor, jag är helt övertygad om att ni kommer leva lyckliga i alla era dagar. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0