Underbara eftermiddags onsdag

På ett sätt älskar jag onsdagar, eller framförallt onsdag eftermiddagar, hur opeppad jag än är där vid två-tiden när vi ska ha idrott. Efter skolan på onsdag vet man att det nästan är helg, för liksom..våra torsdagar och framförallt fredagar är lugna som bara den. 9b är inte så tokigt ju, hoho!

Ja, precis som jag nämnde var jag helt otroligt opeppad inför idrotten som var sista lektionen men det blev rätt kul ändå. Vi körde mattrugby som de flesta gillar och även om mitt lag förlorade tycker jag att vi kämpade på bra. Vi var liksom inte ett helt lag, Kristian gick därifrån efter ett tag..Karin mådde inte bra så hon var bara med ett tag och Felix hade ont i magen, så ibland hade vi bara 2 avbytare och det hände att man bara han in och sätta sig så var man tvungen att springa ut igen. However, lag röd var bäst ingen protest!

Musikprovet som jag även hade idag gick förvånansvärt bra. Åtminstone kändes det som så. Helt ärligt tycker jag att de flesta av frågorna var plättlätta så nu gäller det att se vilket betyg som kommer. Ser ju den teoretiska biten i musiken som en grej där jag har en fördel. Jag är inte världens bästa på att spela direkt, om vi säger så. Eller egentligen handlar det inte om det, jag vet att jag har musiken i blodet på ett sätt och är nog rätt musikalisk. Jag är rätt bra på att höra musik och förstå den men mitt problem är nog att få tankarna och förståelsen ner till fingrarna där allt faktiskt händer. Jaja, men det är inte så att jag blir besviken om mitt nuvarande VG i musik inte växer till ett mycketvälgodkänt till sommaren..nej nej, jag är jätte nöjd med ett VG. Men jag har musiken i blodet, jag har många släktingar som är musikaliskt begåvade så helt borta är jag inte.

Nu har jag gjort alla läxor och sånt för resten av veckan så nu återstår en tripp till soffa och tv där jag har en del inspelat på våran inspelningsbara boxer. Förresten, ni missade väll inte Desperate Housewives igår?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0