Det där med självförtroende är viktigt...

Ja, som ni såg från mitt mms-inlägg från imorse (som jag nu såg hade sina små stavfel och sånt men jaja det får man ta så tidigt på morgonen - jag hade inte riktigt vaknat!) så snöade det. Ja, ni såg rätt. När jag vaknade imorse var jag tvungen att gå och lägga mig igen för att sen vakna fem minuter efter. Jag trodde på riktigt att jag drömde, för hur normalt är det inte egentligen att det snöar den fjärde maj? Hallå! Om mindre än en månad ska vi ha avslutningsdans ju. Och på tal om det, jag har inte ens bestämt klänning och sånt ännu... och det är ju riktig skandal att inte kontrollmänniskan Felicia har planerat sånt flera månader innan. Men jaja, jag väntar på att "den" klänningen ska komma till mig. Den perfekta klänningen helt enkelt.

Jag sitter här och laddar inför morgondagen fysiknationella och man kan väll säga att jag övergått från panikstadiet till det-får-gå-som-det-går-stadiet till panikstadiet till där jag är just nu - när jag tänker att jag har klarat allt hittils så det kommer säkert gå bra imorgon. Hmm, jag har kollat igenom förra årets prov och jag kan alla frågor från det. Sen har jag tittat på repetitionsidorna i våran bok och jag känner till det mesta där med. Så ja, nu är det bara att boosta sig själv med positiv energi. Det är något jag är himla bra på, och faktiskt skulle jag nog säga att det är ett av mina knep för framgång - att tro på sig själv. 50 procent av jobbet bakom mina betyg ligger faktiskt i ett gott självförtroende. 25% plugg, 25% av att hänga med på lektionerna och 50% självförtroende. Yes, så når ni bra betyg!
Nu ska jag ägna mig åt lite 25% pluggning, ett skepp kommer lastat med fysik!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0