Livet leker Felicia steker

Jag måste bara få säga hur mycket jag älskar vårat trädäck. Jag har aldrig varit en person som njutit av att vara utomhus, när jag var liten var jag livrädd för alla småkryp och som född asfaltvan-stockholmstjej höll jag ju nästan på att dö när vi flyttade hit upp till norrland där vi har naturen runt hörnet. Som sagt har jag aldrig direkt gillat att gå barfota i gräset eller att klättra i träd eller nåt liknande, det är en anledning till att jag var så himla mycket brunare när jag var mycket mindre. Jag gillar inte ljudet av insekter - och min hörsel är knivskarpt när det gäller att höra sånt. Hursomhellst, för att komma till poängen så att säga. I höstas lät mamma bygga ett enorm trädäck som jag avgudar. Hallelujah! Det här klimatet kunde inte passat bättre för timmar på terassen. 6 månader lång vinter (nej, förlåt.. istid) sedan 3 dagars vår och BAM! SOMMAR.


På vårat trädäck är solen exakt hela dagen, för eftersom den är så pass stor följer den solens gång. Jag älskar det! Även idag har bjudit på fantastiskt väder och jag har haft en stekardag. Sssstekigt. Så jag får helt enkelt låna ett uttryck från min lilla kompis Felix (Fellestyle aka felleboi aka beppe aka Amandas bror) - Livet leker Felle Schteker. Fast jag ändrar det lite. Livet leker Felicia Schteker. Mucho gusto på det.

Och förresten är det inte mindre än 21 dagar kvar till skolavslutningen, we likey!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0