Temakonsert och ett goosebump-moment

Hej, jag kom nyss hem från skolan och är helt enkelt vrålhungrig. Helt galet hungrig, åt nämligen ingen lunch idag. Vi hade hemkunskap första lektionen och vi hade kylskåpsrensing mao. Malin plockade fram allt som fanns i skafferier, kylar och frysar och vi fick plocka och laga till något. Resultatet blev "Grillad curry-kyckling con hårt pilaffris" a la Karin&Felicia. Allt blev väldigt gott förutom pilaffriset som vi kokade för kort tid och det var mer eller mindre stenhårt. Hursomhellst, när det var dags för lunch var jag allt annat än hungrig. Så jag har inte ätit något sedan 9.15 imorse. Inte bra!

I eftermiddag var vi på Kulturskolans temakonsert och i år var temat The king of pop - the one and only - Michael Jackson. Jag tycker faktiskt att det var det bästa temat de haft av alla dessa år jag har kollat på det. Oftast har det varit något i stil med Rhapsody in Spring eller liknande, jätte duktiga musiker (oftast!) visst men lite lamt tema. I år däremot, man kan säga att ribban höjdes en aning. Utan tvekan bäst av alla var Sofia Lundgren, min klasskompis sedan 10 år tillbaka (vilket är sjukt lång tid förresten!). Hon var sista solisten och framförde "Earth song" och jag säger bara OMG! Sista strofen, hej goosebumps! Hennes blogg hittar ni förresten här <- det är meningen att ni ska klicka där!
Nu har jag en no-uppgift att ta itu med, vi hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0