Laddar inför pepparkakssäsongen

Jag var så duktig med pluggningen igår så jag blev nästan helt klar med hemkunskapen, därför tyckte jag att det var på plats med en paus idag, eller rättare sagt - jag förtjänade en lugn dag. Det är ju trots allt helg! Så jag satt ute i solen i en timme och kände att jag ville göra någonting. Fick en impuls och snörade på mig ett par löparskor och pluggade in ett par hörlurar i öronen, ja ni ser ju själva inlägget under det här. Det var så himla fint! Efter 40 minuter var jag så himla trött så väl hemma landade jag med en flaska kolsyrat vatten i handen i en solstol. Jag hörde mormors förmanande ord om att man ska "svettas in våren" men äsch tänkte jag och drog av alla kläderna förutom ett linne - man måste börja ladda inför sommaren i god tid! Tog ut lite spanskaböcker också faktiskt men de blev det inte mycket läst av, faktiskt har jag suttit ute fram till nu.

Den här sommaren tänker jag bli så grymt pepparkaksbrun att ni inte anar det, grejen med mig är att jag har som jag själv kallar det "dubbla pigment". De mörka månaderna är jag väldigt blek men när solen kommer har jag värsta potentialen att bli en pepparkaksgumma, det kan jag tacka pappsen för. Det tar sin tid dock och jag är egentligen alldeles för rastlös för att ligga och pressa timma efter timma men om jag börjar i tid så går det bara fortare och fortare. Det tar liksom några veckor för min kropp att locka fram de där pigmenten som blir bruna på nolltid. Ni skulle sett mig när jag var liten, typ tre-fyra år eller nåt sånt. Jag gick på ett utedagis och var utomhus i princip hela tiden, då skulle ni sett mig. Knappt så man kan tro att det är jag faktiskt.
Närmsta bildbevis ser ni här...


Första bilden är någon månad gammal och andra bilden är jag vid Piteå Havsbad sommaren 2006, jag är alltså tolv år där, förstår ni hur brun jag är? För mig är det där VÄLDIGT brun.


Så, skillnaden är väldigt stor och i år laddar jag för att bli så brun som jag har potential att bli. Adios!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0