Vardagsinlägg

Hej på er, hur mår ni en dag som denna? Jag mår riktigt bra faktiskt, trodde att sista riktiga skolveckan skulle bli superstressig fram till på lunchen då jag och Angelica hade ett litet snack med våran so-lärare. Hon fick nog lite medlidande och la fram förslaget att vi skulle skippa so-fördjupnigen helt ( Hallelujah-moment!!! ). Lite förvånande var det ju dock att det var bara vi två som kände för att göra det när hon frågade hela klassen, demest vettiga anledningarna till varför alla andra ville fortsätta jobba som vanligt måste ju absolut vara att de a) hade rester i vissa ämnen eller b) vill ha möjligthet att höja sitt betyg eller om möjligt c) är så oerhört intresserade av sitt valda ämne och VERKLIGEN vill jobba vidare. För mig var valet plättlätt eftersom jag inte är intresserad av nåt av alternativen. Mitt ämne var visserligen Euro och om Sverige ska ansluta sig till valutaunionen EMU eller inte (jag är 100% för om nån är intresserad) men jag kan har redan högsta betyg så det känns ju en aning onödigt. I och med det beslutet föll alltså en stor tung sten från mina axlar och jag fick även veta ytterligare fyra slutbetyg.

Efter skolan drog jag för ovanlighetens skull till Kramfors (woho.. den stora staden!) och shoppade. Haha, låter helskumt ju. Jag handlar aldrig något annat än mat i där, men min moster ville ha med mig som smakråd och jag behöver en väska till Balen med stort B (jaja, avslutningsdansen..). Någon väska hittade jag dock inte men däremot hittade jag ett par jeans och två par grymt snygga jeans till min lillebror. Ringde efter honom så han kom och provade efter hans träning och vet ni vad? Det visade sig att jag med all säkerhet är ett proffs för han gillade byxorna lika mycket som jag gjorde så det blev ett drag med kortet i terminalen och en stor kasse i handen. Mhm, sånt gillas. :)
Nu ska jag verkligen inte göra något alls och det är så otroligt skönt, hoppas ni inte stressar ihjäl er bloggläsare. Det är inte värt det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0