Kramfors-Lomma tur och retur

Efter ganska precis 53 timmar i Lomma sitter jag nu på ett fyllt tåg någonstans mellan Uppsala och Söderhamn (var vet jag inte). Helgen har bjudit på alldeles för lite sömn, exakt lika god mat som alltid, möten med människor som jag inte träffat på jätte länge, en borttappad röst men framförallt en mycket lyckad 40-års fest.

Jag åkte ner med uppdraget att vara serveringspersonal och kommer hem med erfarenheten av att vara en del av underhållningen dvs. en sjättedel av dansbandet CATTAZ och jag skötte även mixerbordet och allt ljud. Det är delvis därför min röst inte är kvar, vi körde så himla hårt och alla rockade verkligen loss!

Faktum är att min erfarenhet av 40-års fester inte är den största men jag har iallafall aldrig varit med på en där det faktiskt finns en scen, en rökmaskin, en ljusramp och massor av teknisk ljudutrustning dessutom hade vi ett eget tillverkat trumset - inte illa det. Sen ska vi inte glömma våra scenkläder och vår hyllningssång till Catta.

Framtiden får utvisa om det blir några bilder här eller inte, med tanke på Cattas auktoritet i rollen som rektor är jag övertygad om att hon som många andra delar åsikten om att vad som hände på festen, stannar på festen. Men om vi säger så här...Sofia spräckte kjolen i en gogo och rektor Schill körde all in med klackarna i taket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0