Lördagsmys på mitt sätt

Vanligtvis är inte lördag min Felicia-dag, oftast är det söndagarna som är sånna dagar men den här helgen är lite omvänd. Om jag skulle varit den fantastiska storasyster jag är (vilket jag fortfarande är!) hade jag spenderat hela dagen på Kramfors Tennishall, för er som inte läser min blogg slaviskt kan jag berätta att jag är den som verkligen ställer upp på Linus tennis - jag kollar i stort sett alla matcher och ibland hänger jag på hans träningar (det är dock mest för att jag hellre sitter där än på en buss på väg hem från skolan), men idag kände jag verkligen att nej..idag är det min dag. För jag kommer inte ens ihåg när jag hade en hel dag för mig själv senast, det är fullt upp förstår ni. (Att jag kommer hänga på tennishallen imorgon visar på vilken otrolig bigsis' jag är)

Men som sagt...idag är det Felicia-dag som för mig innebär sovmorgon, Amerikanska pannkakor+smoothie-frukost, hårinpackning, peeling, ansiktsmasker, naglar osv osv. Jag tror ni förstår vad jag menar. Faktiskt kan jag inte nämna det för många gånger eftersom dagar som dessa är väldigt viktigt för mitt välbefinnande (ni borde prova ni med!) och resten av året kommer bestå av skola, julpynt och... wait for it...tennis! Så jag behöver varje sekund av reload, särskilt med tanke på att jag varit och fortfarande är sjuk (ögonen är dock som dom ska, tack och lov).

Nu ska jag, för min egen skull, läsa på till måndagens miljö-redovisning, kanske inte det roligaste man kan göra på en lördageftermiddag som denna men vet ni vad kära läsare - det gället att planera sitt liv väl.


(Bilden har egentligen inget med inlägget att göra) Idag får ni en sommarbild från Arkivet, fotat på stranden i Falsterbo och det var en dag jag gärna tar tillbaka. Sommaren är kort förstår ni, och vintern är långlånglång.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0