9b, jag saknar er!

Ikväll är min mamma på klassåterträff och ska alltså träffa sina gamla klasskompisar som hon inte träffat på 25 år. Det får mig att tänka på min egen gamla klass, 9b alltså. Jag längtar, och har längtat till vår klassträff ända sen tyå April när vi inte ens hade slutat skolan. Förstår ni hur kul det kommer bli? Fast jag vill nog inte vänta så länge som 25 år, det känns mer som om vi borde ha en sån fest om max fem år. Eller vad säger ni f.d klassisar?
9b kommer trots allt som hänt alltid ha en väldigt speciell plats i mitt hjärta, det är faktiskt människor jag spenderat nästan varje vardag med i fyra år och vi har varit med om så mycket. Även om jag kommit över den där jobbiga tomheten som jag kände på skolavslutningen i Juni så saknar jag 9b lite, åtminstone lite :)


Nästan hela 9a och 9b i kyrkan på skolavslutningen. När jag ser den här bilden börjar jag alltid skratta för vi sjöng "Sommaren är Kort" när vi gick in och när vi kom till andra versen och stod där framme var det inte en enda (tror jag) som kunde texten så åtminstone jag började skratta jätte mycket. Haha, det var tider det ;)


Men jag undrar ändå hur det kommer bli för oss, vi växer upp med stora medier och framförallt facebook och liknande saker som inte våra föräldrar eller andra generationer gjort. Det är inte tack och adjö för oss även om vi inte går i samma klass längre. Händer något så syns det direkt på nätet eftersom de flesta av mina f.d klassisar finns där. Dessutom har vi ju vår grupp "Bästa klassen 6b-9b 2006-2010" som jag är skapare av.

Det som jag tycker ska bli roligast är att se hur alla har vuxit upp, vad alla kommer att ha gjort och ja ni vet sånt som händer under åren. Mycket trevligt att se fram emot helt enkelt. Tycker inte ni det?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0