Don't waste my precious time

Jag vet inte hur ni gör när ni vill lära känna någon men jag hoppas verkligen inte att ni gör så här...

  • Ber om personens telefonnummer
  • Frågar personens vänner om den här personens telefonnummer
  • Försöker bli vän med personen på facebook
  • Skriver till personen på facebook
  • SMSar personens nära vänner HELA TIDEN

Detta sjuka beteende har jag råkat ut för de senaste dagarna. Jag ska ta det från början helt enkelt. Det är en person, en kille, som försöker bli min vän på webbsidan facebook - eftersom jag inte har en aning om vem det är har jag inte godkänt honom som vän - dvs. han kan inte se någon annan information om mig än min profilbild och mitt födelsedatum. Den här killen skriver då till mig och ber om mitt telefonnummer, min spontana reaktion är att fråga om jag vet vem den här personen är men eftersom jag uppenbarligen inte gör det fortsätter han att vara allmänt trög och skriver till mig att det alltid är kul att lära känna nytt folk. Ursäkta mig jag är långt ifrån "folk"... hahaha, vilken nolla om man behandlar tjejer som "folk". Visa respekt, tack!

Hursomhellst ber jag honom att lämna mig ifred - vilket han gör, ett tag. Idag i skolan hör jag med mina kompisar om de vet vem han är. Det visar sig att min klasskompis känner honom och att han frågat henne om mitt mobiltelefonnummer - som tur är har hon inte lämnat ut detta eftersom hon inte har det själv. Imorse fick jag sms av min fina vän Amanda om att hon facebookat med en kille som tycker att jag är "översnygg" (Amandas ord för jätte snygg alltså), efter några sms fram och tillbaka mellan mig och Amanda visar det sig att denna kille på något sätt fått tag i hennes nummer och smsar henne HELA TIDEN. Förstår han inte hur patetiskt det är?

Från början skrattade jag åt det hela men nu börjar jag tycka att det är väldigt obehagligt, att stalka (dvs förfölja typ) någon är inte okej. Lämna mig och mina vänner ifred, tack för  jag vill inte ha något med dig att göra.



Don't waste my precious time, det minsta jag förväntar mig är respekt.

Kommentarer
Postat av: Louise Anderholm

Han är som han är!

2010-10-20 @ 16:55:24
Postat av: Sofia Selin

Det hände samma sak för mig idag:(

Att dem inte fattar!!!!

2010-10-21 @ 16:36:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0