Tre dagars uppladdning är sjukt välkommet

Det absolut bästa som finns efter en (flera) lång dag och en lång vecka i skolan är att komma hem och inte ha några måsten. Inga jag måste plugga, inte måste göra det eller det eller det heller. Det är det bästa jag vet i dessa lägen. Lägg till att dra på sig de allra mjukaste kläderna efter en dag i tighta jeans så är lyckan gjord.


Idag är en sån dag då jag inte har några måsten, och det kunde inte ha varit mer lägligt. Den här helgen ska bli en riktig Felicia-helg för jag har lovat mig själv att bara göra sånt som jag själv vill och känner för. Har i stort sett inga läxor heller vilket är enormt skönt. Jag kommer inte ihåg när jag hade en sån här helg senaste, jag kommer inte ihåg när jag riktigt vilade och laddade batterierna senast. Jag är en sån som stänger av trötthet, hunger och alla andra sånna känslor när jag inte har tid. Jag vet att det är en helt värdelös egenskap, men det är ingenting jag är glad över. Tvärtom. Det är något jag arbetar med hela tiden, men det är så svårt. Därför är reload-tillfällen och mina Felicia-dagar livsviktiga.

Som ni vet hade jag även matteprov idag och det behöver vi inte kommentera överhuvudtaget, det gick antingen kalsbra eller galet dåligt. Men det känns ändå finemang att ha det bortgjort dessutom fick jag veta att vi inte ska ha betyg i den här kursen förrän i Juni efter Nationella, trots att den avslutas den här terminen. Sen hade jag även redovisning i Engelska, det gick helt okej vilket betyder att det inte blev en kanon redovisningen men heller inte en katastrof. Dock var det ju vissa andra som hade riktigt bra redovisningar, good for you! :)

Nu ska jag bädda ner mig under ett duntäcka och ta del av det senaste skvallret, perfekt avslappning om jag får säga det själv faktiskt. Och nu börjar min höst-uppladdning för helt seriöst har jag saker planerade varje helg fram till Lucia så jag behöver all kraft jag kan få.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0