19 september

JAG LEVER!

Det är helt otroligt hur farligt det är (ur bloggperspektiv) att inte blogga en dag, för då kommer en dag sen en till och en till..ja resten kan ni räkna ut själv. Vips hamnar man där jag hamnat såå många dagar vilket innebär bloggpaus big time. Inte bra, inte bra alls. Och jag som planerat allt så bra med bloggen, att den skulle växa och få en nystart iochmed mitt domänbyte. Jaja, man ska inte gråta över spilld mjölk eller älta det som varit. Nu är jag här iaf.
Jag sitter i min säng och "pluggar", rättare sagt försöker plugga men ni ska veta hur galet svårt det är. Jag har ju inte kommit in i pluggrutin ännu, senast jag riktigt råpluggade måste ju ha varit i slutet av maj (?) och nu är det mitten av september. Då förstår ni ju hur svårt det är. Min spanska uppsats är jag som tur är åtminstone helt klar med och den är mailad till min lärare dock har jag ju både prov i Kemi A och Samhällskunskap A nästa vecka. Det som stör min pluggning är det faktum att jag känner att jag redan kan det mesta, det är mycket repetition från årskurs nio och tro det eller ej (för det är knappt så jag tror det själv) men jag har ganska lätt för Kemi. Problemet är bara hur jag tar min kunskap från nian till en högre nivå dvs. gymnasiekursen. Hur står sig min kunskap och mitt mvg från grundskolan mot kriterierna för gymnasiet? Det är där problemet är, för oftast slutar jag plugga när jag är mätt på kunskap. Dessutom är det en del saker som är lite mer komplicerade. Och jag nöjer mig fortfarande inte förrän jag gjort mitt bästa. Jag tror att vi tar en fortsättning följer på den här fronten. Proven är ju inte förrän i slutet av veckan.
Har jag visat er mina brillor förut? Jag har lite problem med dom eftersom jag inte har ett stort synfel utan det är något litet som bara korrigeras och då får jag ont i huvudet eftersom mina ögon är vana vid att göra det själv. De är ju till för att ögonen (och jag) inte ska bli så himla trött och dessutom ser jag ju lite mer intelligent ut ju. Haha, som värsta advokaten va? ;) Bågarna är, om någon undrar, från Peak Performance.

Kommentarer
Postat av: Ulrica Bylund

Du ser inte bara smart ut utan är det! Snygga bågar.



Läser hellre en intressant blogg skriven med glöd, intresse och trevlig känsla än en blogg där det skrivs varje dag. Har bytt taktik själv ju blogg coachen! Love you!

2010-09-19 @ 20:44:28
URL: http://ladygegga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0