Ett historiskt derby

"Apan i buren... Vad e´re som klättrar i buren, Vad e´re som låter som djur, Vad e´re som stinker så jälvligt Jo, de´e en apa i bur. Djurgårn, djurgårn, Djurgårn e´fulast i stan FY FAN !"

Det är en historisk match som pågår, AIK-DIF på ishockeyplanen i Elitserien. Det trodde ni inte va? Att världens bästa lag skulle gå upp i Elitserien men det ska ni förstå mina vänner, att nu är de här för att stanna. Mitt svartgula hjärta klappar extra hårt just nu eftersom jag precis fick veta av min lillebror som sitter bänkad att gnaget leder med 2-0, oavsett sport är AIK-DIF väldigt speciellt och det är ju inte direkt alla lag som fyller Globen. Det är alltså väldigt lätt att inse att det är lite högre klass på Stockholmslagen, dock inte särskilt mycket plus på Hammarby och Djurgården som ni säkert förstår. Men AIK, det är väldigt speciellt för mig och jag kommer alltid att vara stolt gnagare. Jag har det i blodet.

UPPDATERING: Lyckan är total. 5-2 säger allt. Fantastiskt trevligt, muy bien!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0