Ett skepp kommer lastat...

..med vaddå? Ett stycke 16årig flicka med en skopa (en hink!) förkylning!

Som ni vet (eftersom jag tjatat om det hela veckan) är jag jätte sjuk och eftersom jag inte har tagit mig tid att vara riktigt hemma-sjuk så blev det förståss idag när jag är hemma hela dagen. Inatt drömde jag en massa konstig och jag gissar på att det var sånna feberdrömmar eftersom jag halv sju helt genomsvettig. Därför har jag i stort sett spenderat hela dagen under täcket, stundtals i soffan men mestadels i sängen. Och precis som alltid när jag är sjuk blir jag sugen på att shoppa, eller egentligen inte på själva momentet att gå i affärer och prova-stå i kö grejen utan jag blir sugen på kläder. Nya kläder. Jag har hittat några favoriter som jag absolut tänker visa för mamsen när hon kommer hem imorgon, hon är förresten på kurs i Stockholm denna helg och ikväll ska hon på galamiddag i Blå Hallen (jaa! där Nobelfesten är), iallafall är det via min mammy man går om man vill ha som man vill (observera att "man" byts ut mot "jag" i den meningen).

Och eftersom mamsen roar sig är jag s.k barnvakt till min lillebror, fast det är ju inte ett så värst jobbigt uppdrag när han är 12 och sköter sig själv. Fast han är himla jobbig ibland ska ni veta, han börjar bli en sån där jobbig tonåring ni vet...jag som trodde att killar alltid var några år efter och att jag skulle hinna fly fältet innan han blev sån. Fast oftast är han min lilla gulle.
Nej nu ska jag ta mitt snor och min hosta (sjukt ofräsch mening, jag vet) och logga ut härifrån. Nu vet ni att jag lever. Over and out // ert mobila förkylningsvirus.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0