Fantastiska backhands och torsdagsmys

Vecka 39s sista skoldag är för mig avklarad och även en spanskaläxa, jag ska nämligen vara ledig imorgon. Det är nämligen Jämtsmashen den här helgen, alltså blir det ännu en helg med tennis. Fast jag har dock lite andra planer med, shoppingutbytet i Östersund är inte det bästa men bättre än Kramfors och jag behöver leta efter kläder. Det är ett sug inom mig dessutom finns det en jacka som jag är liiite sugen på att prova.

Precis som ni märker eftersom jag skriver det här inlägget överlevde jag dagen, trots lite tveksamheter då vi hade hela fyra (!!!) lektioner. Haha. Vi hade faktiskt tennis på schemat på idrotten idag och jag måste faktiskt säga att jag blev imponerad över mig själv i vissa stunder. Dock skämdes jag lite över mig själv resten av tiden. Man skulle ju kunna tro att jag är expert på det här med tennis eftersom min lillebror är ett sådant proffs och eftersom jag hänger på tennis en del, det är dock inte riktigt sant. Eller vi skulle kunna säga så här, jag är väldigt (väldigt) bra på tennis i huvudet - jag skulle nog kunna vinna ta en Grand Slam bara genom att se spelet. Att få visionerna översatta till kroppsrörelser är ju dock en annan femma...haha. Annars är mina styrkor vad det gäller idrott fortfarande att se cool ut och att heja på andra, tillexempel fick jag höra ett antal gånger under dagens lektion att jag såg ut som en idrottsstjärna alternativt en person gift med en idrottsstjärna. Det kan vi tacka mina grymt snygga solglasögon för och så klart mitt bling i öronen. Haha. Men det var väldigt kul iaf, och det är ju huvudsaken. Sen kan man ju alltid skylla på raketena för dessa vi använde var verkligen i sämsta laget, sjukt torrt grepp och slitna senor - jag är ju van vid Linus raketar i tiptop skick. Det finns ju en anledning att proffsen byter raket flera gånger varje match, sånt är ju en färsk vara...

Nu ska jag ta en dusch och sedan titta på Idol. Perfekt torsdagsmys!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0