Måndagsbloggning

Första skoldagen på denna vecka är nu avklarad och jag sitter på min mammas jobb och väntar på att hon ska sluta jobba. Jag tror att det är typ tjugominuter kvar så efter det åker vi hem. Skolan var precis lika slapp som vanligt och jag förstår verkligen inte hur det är möjligt att vi har det så lugnt. Veckans enda läxa är artkunskap till imorgon som jag måste plugga på. Vi ska kunna artbeskriva 30 växter samt 7 på latin, blommorna är väll helt okej men träden? För mig ser alla i princip exakt likadana ut, jag är verkligen inte ett dugg intresserad av växter och naturen. Frågan man kan ställa sig då är ju varför jag valde naturvetenskapsprogrammet och det kan jag faktiskt berätta för er. Jo, religion är något av det tråkigaste jag vet och när jag såg Samhällsprogrammets hög med böcker insåg jag att jag verkligen valde rätt när jag velade mellan SP och NV. Visserligen ska vi läsa Historia A i tvåan som inte är en favorit egentligen men vet ni vad, det vägs upp med att vi läser 100 poäng Matematik på en termin. Alltså lika mycket som vissa läser på 4 terminer. Nu har mammy jobbat klart och jag kan avsluta det här inlägget med att jag är jätte nöjd med NV10. Det känns bra och det är väll det som är huvudsaken?

Förresten är jag jätte sjuk och vill hellst bara ligga under mitt duntäcke och se på film, typiskt denna höstförkylning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0