Tisdag och tennis

14 september. En stor dag i tennisvärlden. El toro, tjuren, Rafa the bull tog sin första US Open vinst men om vi säger så här...det var hans 42:a senior-titel så om ni frågar någon i min familj så skulle vi absolut svara att Nadal är den bästa tennisspelaren. Med all säkerhet är ni, mina läsare, inte ett dugg intresserade av tennis och jag förstår er för jag har varit precis likadan ganska länge men nu har jag börjat acceptera att jag aldrig kommer bli av med tennisen i mitt liv (eftersom Linus älskar det och eftersom en fjärdedel av hela min klass går NV+tennis) har jag insett att det faktiskt är lika bra att börja bli lite intresserad, eller åtminstone lite insatt, jag hänger ju ändå med på tävlingar och sånt. Någon i tennisklubben tyckte faktiskt att jag kunde bli tennisdommare, men vet ni vad? Än så länge håller jag mig till att veta vem som vinner de stora tävlingarna och dessutom tycker jag att det är bra av mig som håller reda på reglerna. Nu vet jag ju tillochmed vad tie-break är!
Rafael Nadal, imorse efter vinsten mot Novak Djokovic (stavning?). Bildkälla
Förresten är det nog världens sämsta väder som dragit in över Sandslån idag, spöregn och iskall temperatur säger väll allt? Det hamnar helt klart på första plats på dissar-listan, ogillas helt enkelt.

Kommentarer
Postat av: Rosanna

aw, tack så mycket sötis! :)



puss på dig! <3<3<3<3

vad glad jag blir <3<3

2010-09-17 @ 17:45:24
URL: http://rusanna.blogg.se/
Postat av: Jonna

hej hopp=) hoppas det e ok att jag länkade dej från min blogg =) annars får du säga till!

2010-09-18 @ 15:57:35
URL: http://statista.blogg.se/
Postat av: Ulrica Bylund

Vilken bra idé. Proffs dommare. Big money and trevelling. Varför knäckte inte jag den idén!? Jag som brukar komma med många. Helt rätt av din vän! Jag är med!

2010-09-19 @ 20:46:29
URL: http://ladygegga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0