Den där söndagsångesten...

Det är söndagkväll och jag sitter här helt utan sån där jobbig söndagsångest som jag alltid brukar ha, ni vet den här känslan av tomhet och att det blir en lååång vecka till. Men somsagt, inte ett spår av det vilket är mycket skönt och vill ni veta varför? Jo, för det första har jag märkt hur mycket man faktiskt kan hinna med på en söndag. Jag har nämligen varit jätte efektiv idag, nästan helt otroligt omänskligt oFelicia-igt eftersom jag både städat (vilket  i min värld betyder dammsuga) hela huset, bakat kanelbullar (mycket credd till mig eftersom de är godast i världshistorien), pysslat om mig själv med hela reload-kittet (inpackningar, peelingar, ansiktsmasker, 20 lackade naglar osv.) och lägg märke till plural i den senaste parantesen eftersom jag gjort flertal av varje, dessutom har jag hunnit med att plugga. Ja, och lagat mat förståss.

Den andra anledningen till att jag inte alls har ångest att helgen redan är slut är helt enkelt att jag inte har någonting mot att vara i skolan. Klassen är jätte härlig och lektionerna helt okej, det enda minuset är ju vårt schema med sjukt långa håltimmar så summan av kardemumman (visst är det så man säger?) är att måndag morgon gärna kan komma. Fast ska jag vara heeelt ärlig så är väll inte måndagmorgon något jag direkt ser fram emot, det är ju mer ångest laddat än själva söndagkvällen.

Nu väntar jag på att mamsen ska komma hem från hennes stockholms-weekend (som jag är väldigt avundsjuk på). Gala-middag i Blå Hallen med hemligt uppträdande (den som gissar rätt på vilken artist det var får en länk!) och shopping säger väll allt?

Kommentarer
Postat av: Ulrica Bylund

Inte en ledtråd!? Jag är ju värdelös på att gissa artister...men jag hugger till med...Martin Stenmark eftersom att det var många kvinnor med kanske? Kul att du haft en sån bra söndag. Kram på dig.

2010-09-12 @ 22:17:25
URL: http://ladygegga.blogg.se/
Postat av: Sofia

Faktiskt så är det min vanliga hårfärg, fast iofs så brukar ju underhåret vara mörkare, men jag har iallafall inte färgat det :)

2010-09-12 @ 22:18:09
URL: http://socandy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0