Dagispolitik

Jag hade egentligen inte tänkt att blogga om politik eftersom jag föredrar att inte diskutera politik då det precis som pengar är en sak jag inte tycker om att prata om. Eller så här är det, själva debatten tycker jag är intressant, men vad var och en röstar på anser jag vara varje persons ensak. Men visst, skulle någon fråga mig om vad jag skulle rösta på har jag inget emot att berätta vilka min röst skulle falla på. Iallafall, så här ser årets röster ut i min kommun - Kramfors. Hört talas om "röda Ådalen"? Hahaha, det stämmer verkligen fortfarande. Varannan sosse och nästan exakt lika många Sverigedemokrater (397) som Folkpartister (396).

Men om vi ändå ska ta lite åsikter tycker jag att det är otroligt barnsligt och fjantigt det här som alla håller på med med Sverigedemokraterna. Och Lars Ohly's dagisnivå vill jag knappt ens prata om. Jag tycker inte heller att SD är ett bra parti och jag håller inte alls med om vad de står för men snälla, bete er som vuxna människor och alla är vi ju människor som ska behandlas lika. Vad skulle hända om tillexempel Fredrik Reinfeldt skulle vägra att gå in i samma rum som Mona bara för att de har olika åsikter om skatterna? Vi lever i ett demokratiskt samhälle och om nu 323 832 svenska medborgare anser att SD ska in i riksdagen är det väll bara att acceptera och istället för att bedriva en politik likt dagis sätta sig ner och diskutera frågorna. Riksdagen ska spegla Sveriges befolkning och jag tycker att all energi som går åt att smutskasta Åkesson istället borde läggas på att tänka efter vilka åsikter 5,81% av vårt land har. Istället för att stänga ute Åkesson precis som han vill stänga ute muslimerna är det dags för samtliga politiker och mediabevakare att växa upp och tänka efter vilka budskap som sänds ut till befolkningen. Och framförallt på hur vi kan få samhället att få sunda demokratiska värderingar...


Nog är det tragiskt alltid, men er sandlåde-jargong är faktiskt nästan lika tragisk.

Kommentarer
Postat av: Ulrica Bylund

Jag kramfors kanske alltid kommer att vara tok rött för det har ju sin historia! Vi ska ha en dialog om det där med SD, tål en muntlig dialog....

2010-09-22 @ 21:51:19
URL: http://ladygegga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0