Ett riktigt masterpiece

Vet ni vad? Jag har inofficiellt tagit påsklov redan nu, primaplusplus eller hur? Rent officiellt får jag det dock imorgon 13.35 - men tills dess håller jag ju ut. Anyway anyhow så har jag ingen aning om hur dagens matte b-prov gick, och det är rätt konstigt faktiskt, för oftast har jag ändå en känsla men nu vet jag faktiskt inte. Men det vi kan vara säkra på är att det definitivt var mitt livsbästa andra matte b-prov!

Och när jag ändå nämner något vi kan vara säkra på ska jag berätta om en sak som vi också helt klart kan vara säkra på. Faktum är att det till och med är ytterligare två saker vi kan vara säkra på! 1) Efter dagens idrottslektion kan vi lugnt konstatera att jag inte är eller någonsin kommer att vara någon fotbollsspelare, haha det är sjukt vad jag kände mig oseriös. Dagens tredje konstaterande är att jag inte är någon vidare praktiker (åtminstone inte när det gäller s.k plaster)...

Vi har plast-tema den här veckan på kemin och idag skulle vi snart vuxna ungdomar tillverka våra egna studsbollar eller nyckelringar. Det ni kan se på bilden här ovan är mitt masterpiece dock varken studsboll eller nyckelring. Det är verkligen den fulaste, sämsta och mest pinsamma försök till studsboll världen har skådat. Och vet ni vad det värsta är? 6-åringar har gjort samma typ av uppgift och de har alla lyckats. Min lärare nämnde att det var rätt komiskt att jag (tillsammans med Annie och Magdie - vars studsbollar inte heller blev särskilt lyckade...) som ändå ska ha bland de bästa betygen i klassen har de sämsta bollarna. Haha! Ja, men vet ni vad? Studsbollstillverkning ingår inte i mitt slutbetyg men det gör däremot en gäng titreringar, substansmängder osv.osv. vilket jag har rätt bra koll på.

Nu ska jag låta er beundra dagens (kanske årets?) finaste studsboll och jag ska snart sova. Puss och godnatt käraste bloggläsare! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0