Tveksamt sedelprofiler 2014

Har ni sett de nya sedlarna? Jag fick höra om våra nya sedlar och dess frontpersoner, och jag är faktiskt ytterst tveksam till några av valen. Okej, okej Astrid Lindgren är ett självklart val och hon borde fått både nobelpris och en sedel för länge sedan men hallå? Birgit Nilsson? Säkert en fantastisk sångerska men vänta, vänta, vänta... Med risk för att låta allt för naturig - Var är viktiga profiler som Celsius och Nobel?

Dessutom tycker att det känns rätt uråldrigt att trycka sedlar med ny design nuförtiden, jag menar - vem handlar med sedlar 2011? När dessa sedlar går i tryck 2014 har jag svårt att tänka mig att särskilt många fortfarande använder sedlar!
Sedelmotiv Sex kända svenskar som tillsammans blir motiven på de nya svenska sedlarna: Greta Garbo, Astrid Lindgren, Dag Hammarskjöld, Evert Taube, Birgit Nilsson och Ingmar Bergman. 2014 kan de nya sedlarna finnas i handeln.

























Bildmontage: Aftonbladet.se

Vad tycker ni om de nya sedelprofilerna? Vilka skulle ni vilja handla med?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0