Min andra första skoldag på Ådalsskolan

Så här skrev jag i bloggen för exakt ett år sedan:

"En inte så värst stor dag för mänskligheten, en stor dag för Felicia. Ja, precis så kan vi säga om dagen. Idag tog jag mitt första steg mot vuxenvärlden och även mina första steg in i NV10. Och ja, gymnasiet alltså. Det ni så klart vill veta är ju hur det gick och vet ni vad, det gick bra. Klassen är svårt att uttala sig om eftersom det så klart är stelt i början men det blir säkert bra det med och schemat känns helt okej det med. Tyvärr långa tvåtimmars-hål 3 av 5 dagar men förhoppningsvis blir de lite bättre eftersom schemat alltid korrigeras en aning. Vi hade bara information idag men imorgon drar de vanliga lektionerna igång och det tycker jag faktiskt är förvånande tidigt, hört talas om mjukstart kanske?"


Idag var som ni vet min andra "första" dag på Ådalsskolan och konstigt nog kändes det ingenting. (Förutom att jag var så trött!). Det kändes ungefär som om vi aldrig skulle haft lov i 10 veckor, och jag vet inte om det berodde på att det mesta var som vanligt (återkommer till det!) eller om det berodde på att vi faktiskt drog igång på riktigt med lektioner på en gång. Andra året på natur är ingen lek ska ni veta, och det kommer jag nog få känna på det här året också. Fast vet ni en sak? Jag hade faktiskt en rätt chill dag idag, bara två lektioner! Dock var de 2 x 75 minuter, men det är en annan femma. 

 

Och okej, nu har jag hållit på det tillräckligt. Min klass, de berömda NV10, Den bästa klassen osv. osv. är inte vad den en gång varit. Förra året när vi började var vi en liten klass på femton pers. På vår andra, eller kanske tredje dag började Magda och då var vi en yttepytte större klass. Några veckor sedan slutade Alexandra - 15 igen. Idag var vi ett gäng på 12 naturvetare årsmodell 94:a. Orsak? Tobias i Turkiet. Andreas på Samhäll och Magdie börjar teknik i Härnösand på torsdag. Sorgligt va? Och vet ni vad? Jag skulle faktiskt inte bli förvånad om någon fler slutar heller. Kan ni tänka er när vi ska ha idrott? Fyra klassisar går TG och har inte idrott med oss så då kommer vi bara vara 9 pers. Jag har redan bestämt att vi får ha rullande schema så att en är sjuk varje vecka. Annars får vi aldrig jämna lag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0