Vad vill du bli när du blir stor?

Ja, Felicia - vad vill du egentligen bli när du blir stor?

 

Eftersom jag är 17 år har jag fått den här frågan rätt många gånger, och jag har aldrig riktigt haft något bra svar. Väldigt många vet tidigt vad de vill bli, eller rättare sagt jobba med. Men jag har aldrig riktigt vetat. När jag var sisodär tre-fyra år ville jag bli elektriker som pappa (att bli frisör som mamma har som ni märker aldrig varit ett alternativ), mina elektrikerdrömmar dog dock antagligen bara några månader senare. Elektrikeryrket är liksom inte riktigt min grej, inget ont om elektriker dock! Jag känner x antal väldigt intelligenta och trevliga människor som i grund och botten är elektriker. Det är bara inte rätt för mig.

 

Det har alltid varit mycket enklare att veta vad jag INTE vill bli. Jag har avfärdat yrken som lärare, läkare och advokat utan att tveka. Psykolog eller kassan på ICA lockar heller inte. Och frisör kan jag garantera er att jag ALDRIG skulle bli, visserligen är det kul att hålla på med hår och frisyrer...MEN! Om man som jag har en mamma med yrket tror jag att man missat något om man mot all förmodan skulle vilja bli frisör.

 

Det enda jag nog alltid vetat är att jag ska bli chef. Tack vare mitt kontrollbehov är jag en bra ledare, jag är bra på att organisera och arrangera. Det är jag riktigt bra på! Dessutom är det kul. Chef är också något jag bara vet att jag kommer bli, på ett eller annat sätt. Men frågan är - var? när? hur? (Eller kanske inte hur - det är inget jag funderar på).

Är det med en sån här blick jag kommer styra i framtiden?


Haha nejdå! Oroa er inte, jag är bestämd men snäll. Och tiden får utvisa vem eller vilka som får mig som chef :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0