Burfitt goes Rörstrand

Modeintresserad som jag är tog mitt hjärta en liten loop när jag fick höra om Lovisa Burfitts designsammarbete med Rörstrand. Hur coolt är inte det här? Jag tycker iallafall att det är ett spännande nytänkande projekt och förutspår givetvis en succé. I dagarna släpptes pressbilderna och jag har egentligen inget annat att säga än - gillargillargillar big time!



Lovisa Burfitt är en av våra mest framgångsrika modeillustratörer och är mest känd för sina karaktäristiska modejobb. Det absolut coolaste vore att ha en gigantisk Lovisa-canvas i ett minimalistiskt rum, bara föra att den får ta så mycket plats som den är värd och utan konkurrens från något annat. 

 
Så här ser delar av Rörstrands Lovisa-kollektion och jag tycker att det är en hit, dock känner jag mig en aning tveksam till "today I am a bird"-tryckningen eftersom det bara känns konstigt men ändå. Jag väntar med spänning på fler delar. Vad tycker ni gullungar? Hit eller miss?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0