Snörugby i vad jag kallar snöstorm

Idag är det torsdag vilket innebär veckans längsta och mest lektionsfyllda dag för oss naturbarn (ja, jag kallar alla ettor för barn. Typ samhällsbarnen!), enligt mitt schema skulle jag ha slutat 15.25 men i verkligheten fick vi sluta någon gång vid tio över tre. Det kan man kalla lång dag! ;)

För ganska precis ett år sedan hade vi snörugby på idrotten (och med vi menar jag så klart dåvarande 9b) och ganska precis idag körde vi en repris med det, men nu innebär "vi" NV10 och 09. Det var mer eller mindre snöstorm (med betoning på mindre) och min klass ställde upp med fem pers. Starkt jobbat va? Nollniorna hade lika många på planen och det förvånar mig faktiskt för när vi gjorde samma sak fast på Ytterlännäs så var vi många fler. Anyway, det var kul (även om mitt lag förlorade varje omgång) men det var roligare förra året. Då hade vi ett mycket bättre spel och en helt annan taktik.

Imorgon är jag ledig och ska åka till en helt (för mig) okänd plats. Det är dock inte så spännande som det låter men jag lovar att uppdatera er då! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0