Älskade studiedag

Idag har jag haft studiedag och visste ni att det heter så för att lärarna har studiedag? Jag hade ingen aning fram till typ i förrgår (?) och känner mig såå lurad i alla dessa år när jag verkligen trott att det var vi elever som skulle pluggeliplugga. Dagens studiedag kunde inte ha varit mer lägligt eftersom jag annars skulle behövt ta ledigt denna dag, och en ledig dag betyder att mitt frånvaro-konto i skolan byggs på. Usch, jag får så dåligt samvete så fort jag kollar min frånvaro! Visst, jag har 100% giltig frånvaro men ändå...

Jag befinner mig just nu på ett lagomt cosy hotellrum i en inte så särskilt stor stad i Hälsingland. Kan ni gissa var? Jag är nästan lite för mätt efter en middag på restaurangen Järnvägs mitt i centrum. Den rekomenderar jag verkligen och min "Järnvägstoast" med oxfilé på ciabatta och grönsaker samt pommes var helt klart över förväntan.

Om ni inte redan nu räknat ut varför jag har en Hälsinglandsweekend kan jag ge er några ledtrådar till hjälp. Vad säger ni om jag säger; plexipave (fast här är underlaget filt), serve-ess, backhand och matchboll? ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0