För vi är världsbäst helt enkelt

Om ni känner till mig och/eller har följt den här bloggen någorlunda bra så kan ni inte ha missat att mitt hjärta är ett hundra procent svartgult, det finns ingenting i mig som inte är aikare. Jag är ett fan, i med och motgång, precis som ett äkta fan är. För tillfället ligger världens bästa lag sist i Elitserien men vet ni vad? AIK är precis lika bra och dessutom är hockey verkligen en sån där supertråkig sport som jag aldrig följt och kommer troligtvis aldrig göra det heller. Men om några månader drar fotbollsallsvenskan igång och då ska vi göra storslagen comeback - ni vet årets comeback 2Lax11 - och det kommer att bli såå bra!

Den här säsongen har vi dessutom Den bästa spelaren mannen, myten, legenden Martin Mutumba  och jag är så glad för att han är tillbaka för han är såå galet bra. Han är en skön lirare helt enkelt.



Egentligen behöver jag inte säga så mycket om honom, jag tycker att det här citatet säger allt;
"Jag älskar AIK. Jag kommer alltid säga att jag älskar AIK, oavsett om vi spelar i division tre eller division tusen. Det är min klubb."

Idag spelades aiks första match för årets mot Västerås på Skyttis och ja, det blev en helt okej start med en oavgjord match. Om ni känner er extra intresserade eller bara allmänt nyfikna rekommenderar bloggen Blackbeat och nu vill jag inte höra att det är ett dåligt lag jag älskar - för det är verkligen inte sant. Jag har det här i blodet, och som Mikael Stahre en gång sa - När vi kör så kör vi!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0