Biologi A

Idag började jag en ny kurs, min första biologikurs alltså Biologi A och helt ärligt nu så känner jag mig liiite tveksam till denna kurs. Jag vill tycka att det är intressant, tro mig - för det vill jag. Men vet ni vad, jag är verkligen såå lite intresserad av djur&natur. Allvarligt talat..jag bryr mig inte om varför djuren gör si eller så, haha eller någon svamps uppbyggnad? Okej, nu ska jag inte förutspå den här kursen för den är säkert mycket mer än så. Men ändå, allt sådant ligger så galet långt ifrån vad jag känner är relevant. Jag ser dock fram emot veckorna vi ska läsa genetik och genteknik - DET är sådant jag tycker är väldigt intressant!

Fast vet ni vad? Det är faktiskt många delar av Naturvetenskapsprogrammet som får mig att tänka så. Detta faktum kan tyckas vara lite sorgligt, men jag går ju faktiskt NV eftersom det är den bredaste linjen och för att jag gillar matten. (Även om Samhällslektionerna i många fall är mycket intressantare än tillexempel kemin - haha misstolka inte detta nu! Kemi är faktiskt bra det med)


Hahaha, ungefär så här tveksam känner jag mig inför kursen Biologi A. (Jaa jag vet att jag är sjukt snygg!)

Och till er 95or som funderar på Natur vill jag bara säga - go for it och kör all in! Jag lovar - ni måste inte vara experter på varken matte eller no-ämnen. Fast jag vet att många av er som vet vem jag är kan bli lite konfunderade (googla om ni inte förstår) här när jag går ut och lovar att man inte behöver vara expert när jag själv lämnade grundskolan med starka MVG:n i samtliga fyra av de nämnda ämnena. Men ändå, jag är långt ifrån någon expert!

Det här påminner mig faktiskt om mina övertalningsobjekt för att välja naturvetenskapsprogrammet i gymnasievalet - har ju min tremånadersplan som enligt mina planer kommer att vara fulländad lagom till slutet av februari. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0