Skillnaden mellan att vilja och måsten

Jag vill sova, shoppa, baka, chilla, fota och sova lite till. Ja, i stort sett vad som hellst förutom att skriva labbrapport eller bara sånt där allmänt pluggande. Vi har nämligen en labbrapport som ska vara inlämnad denna vecka och dessutom ska jag göra en Nk A grej (typ komplettering) på fredag som jag håller på att läsa på inför. Visst, det var helt underbart att sluta 13.30 idag men ändå!

Förresten så måste jag uppdatera er om Biologi A-kursen. Den är fortfarande gaalet trist, eller jag vet inte om trist är rätt ord egentligen. Hur ska jag uttrycka mig - ostimmulerande? långtråkig? trötthetsframkallande? Saken är den att djur&natur aldrig någonsin varit min grej och idag på världshistoriens (min världshistoria alltså) andra lektion ägnade vi alla 70 minutrarna åt att bläddra i floror och faunor (haha ja om det ens heter så?) för att leta efter en massa fåglar. För min del blev det ett "MY GOD-moment" och en del obehagskänslor. För fåglar är sååå äckliga - och jag lovar att det inte spelar någon som hellst roll om det är en turkduva eller rapphöna eller pelikan (visste ni förresten att de är 150-180 cm långa?).

Anyhow anyway. Imorgon är det torsdag vilket betyder nästan fredag vilket betyder nästan helg vilket betyder att jag ska upp till världens bästa moster i Umeå (plus att det är tennistävling men det kan ni väll nästan räkna ut själva vid det här laget, eller?). Adiós amigos och som jag säger hela dagarna - vamosvamos (det är mitt nya favorituttryck)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0