Borta bra men hemma bäst!

Åh, hemma! ♥

 

Efter 27 dagar i en resväska rullade jag igårkväll (onsdag kväll) in på Sandslån och det var nog länge sedan det kändes så bra att komma hem. Jag är en riktig hemmamänniska och jag älskar mitt hem, men jag tror att man inte riktigt inser det förrän man varit hemifrån riktigt länge. Trots att jag känner mig väldigt hemma i Lomma, men det är ändå inte samma sak eftersom jag inte riktigt betraktar Blåmesvägen som mitt hem.

 

När vi kom hem igår gick vi och betraktade våra ägor (haha!) och insåg att allt vuxit så mycket. Den där nästintill hela månaden märktes rätt väl, både i trädgården och i köket... När jag skulle göra en dubbel espresso macchiato till mamma på eftermiddagsfikat så insåg jag att jag glömt hur vår kaffemaskin fungerar. Eller inte glömt egentligen, men något jag förra månaden (och många månader innan den) gjort utan problem var jag idag tvungen att tänka till både en och två gånger. Skrämmande insikt faktiskt!

 

Idag har jag ägnat åt att njuta av världens bästa hus och packat upp. Ja ja mamma, jag inser att jag packade ungefär tre gånger för mycket kläder. Men döm mig inte, på en månad kan faktiskt mycket hända! Nu ska jag försöka styra upp helgens planer. Kontrollmänniskan är tillbaka!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0