Hemma men ändå så långt borta

Jag har varit här i Lomma i en vecka nu (eftersom det fortfarande är lördag). Och jag har inga planer på att åka hem ännu heller. Jag trivs här. Om ni följt min blogg de senaste åren har ni nog märkt att jag brukar vara här nere en hel del. De senaste fyra åren har vi ju spenderat några lov och andra tillfällen här i Skåne, och det är definitivt inte av någon slump. Tvärtom. Både jag och min familj trivs väldigt bra här helt enkelt. Är det inte märkligt egentligen, hur någonting så långt hemifrån kan kännas så hemma. För det gör det verkligen. Känns som hemma alltså, trots att det är cirka 100 mil.

Ikväll har vi ätit middag hos favoritgrannarna på Rödhake och det var precis som alltid väldigt väldigt trevligt. Men som sagt, 100 mil hemifrån men ändå så hemma. Fast det förståss, Lomma har inte blivit utsedd till Sveriges bästa kommun av ingen anledning :)

Kommentarer
Postat av: Ulrica Bylund

Lite för långt bort för din kära moster bara. Saknar dig. Kram

2011-07-10 @ 00:47:41
URL: http://ladygegga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0