Snipp snapp snut, så var denna saga slut!

 

21.20 igårkväll såg jag HP 7 del 2 3D. Och om det inte säger er något kan jag berätta för er att det är den absolut sista Harry Potter-filmen. Trots att jag läst boken (haha! ja, det har jag faktiskt - och på engelska tillochmed!) så var den faktiskt spännande. Jag och Mandisen tryckte varandras händer mest hela tiden! Jag tycker att den här filmen var bra, trots att jag den här genren inte alls är min grej egentligen. Det är något speciellt med Harry Potter, jag har ju vuxit upp med dem. Kommer ihåg när den första filmen kom och hur spännande det kändes att få se en sån film (ni förstår - jag hade mest sett "snällare" filmer innan), det här var 2001 och er favoritbloggerska (dvs. jag) var inte äldre än 7 år. Sen dess har det ju nästan kommit en ny film varje år så nu känns det rätt sorgligt.

 

Efter filmen tog vi taxi hem och nu ska jag så snart som möjligt sova. Vill ju inte sova bort hela dagen imorgon, vår värdinna är ju ungefär lika morgonpigg som jag var för en sisodär sju-åtta år sedan, och om jag minns rätt från den tiden var det inte så överdrivet kul att vänta på att alla ska vakna. Även om jag förståss inte tror att Catta tar illa upp eller inte klarar sig. För det gör hon garanterat! Catta klarar nog det mesta, hon har ju gjort "En Svensk Klassiker" och det är det inte många som klarar (faktum är att det på 39 år bara är ungefär 32 000 personer som gjort det).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0