En cool och medveten naturvetare (trots sommarlov)

Lycka!!

Om det är den känslan och endast den känslan man känner när man ser ett kvitto utan 4,4-dihydroxi-2,2-difenylpropan (eller Bisfenol A som det även heter) så är man antingen:

a) extreeemt patetisk och samlar på sig ett ohälsosamt antal nördiga naturvetenskapspoäng

b) en cool och medveten person som värnar om både miljö&människa

c) (kommer inte på något mer bra formulerat alternativ)

jag skulle helt klar välja alternativ b men tack vare min självinsikt inser jag att jag inte kan undgå det första alternativet. Men vet ni vaaad? Det gör mig absolut ingenting för så länge vi går mot en Bisfenol A fri värld så är jag nöjd. BPA är nämligen en av världens vanligaste plastkemikalier men även oerhört farlig då det påverkar östrogena vävnader i kroppen. Visste ni tillexempel att det skulle kunna leda till bröst- och prostatacancer? Och detta finns bl.a. i kvitton, tandproteser och nappflaskor (förbjudet i nappflaskor inom EU från och med 1 juni 2011!).

Bästa Marielle och jag. Två coola naturvetare!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0