Malmö Centralstation - Københavns Hovedbanegård

 

Idag (eller rättare sagt igår eftersom det har blivit en ny dag) har jag varit i Köpenhamn. Egentligen hade vi tänkt komma iväg betydligt tidigare men jag var liite för trött imorse så det var inte förrän 11.53 vi rullade ut från Malmö C med destination Københavns Hovedbanegård.

 

I lördags drabbades Köpenhamn av en extremt stor översvämning och idag (onsdag) kunde vi fortfarande se skadorna av den. Här ser ni ett tydligt exempel på hur mycket vatten det fortfarande var kvar. Andra skador var bl.a. vattenskadade butiker&restauranger samt att många tåg var inställda. Dock så tycker jag ändå att de verkade ha tagit det rätt bra. Jag vet inte, men det känns som om Danskarna är rätt chill om ni förstår vad jag menar. De är väll inte världens lyckligaste folk för intet?

 

 

 

Idag var vi riktigt turistiga! Prickade av alla typiska turistgrejer på listan och åkte en sån här Open Air Hop-on-Hop-Off buss, haha och vill ni veta en sak? Det var väldigt trevligt. Faktum är att det var tio och en halv gånger trevligare än jag förväntat mig. Att det var strålande solsken skadade ju heller inte, om vi säger så...

 

Fotade en massa (det var jag och japanerna liksom!!) men känner att ni antagligen inte mår bättre av att se alla dessa foton. Här kommer istället en bild på er favoritbloggerska innan maten :)

Vi åt mexikanskt på Mama Rosa på Strøget. Jag åt min favorit när det gäller det mexikanska köket, chicken enchiladas så klart! Så gott och det rekomenderar jag verkligen.

 

Köpenhamn är en trevlig stad som jag antagligen aldrig skulle bosätta mig i, men det är en härlig atmosfär överallt. Och dessutom kom jag hem med några kassar. Ni har väll inte missat hur mycket jag älskar dansk design? Hihi, pussssss!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0