Astrid Lindgrens Värld















Jag tror inte att det finns något mysigare än Astrid Lindgrens filmer. Jag älskar de alla. Åtminstone nästan alla. För mig är det här min barndom. Jag kollade i stort sett bara på Astrids filmer när jag var liten, och jag tycker fortfarande om att göra det. Dagens barnprogram består till 99% av skräp och det gör mig enormt ledsen när jag träffar vissa barn som inte tycker om att se Pippi, Bullerbyn, Madicken osv. eftersom de tycker att dessa filmer är tråkiga. Det gör nästan lite ont i hjärtat för det här är det finaste jag vet.

När jag tänker på Astrids berättande förmåga som nästan är utom denna värld så blir jag varm inombords. Och då är jag stolt svensk, ja och stolt 25 % smålänning som jag på ett sätt faktiskt är :)

För ganska många år sedan, när jag var en sisodär 7-8 år var jag på Astrid Lindgrens värld i Vimmerby - och jag älskade det! Jag känner faktiskt att ett återbesök dit är något jag verkligen skulle kunna tänka mig att göra. Så farmor, jag tycker vi åker till Vimmerby i sommar! För om det är något jag är säker på, så är det att man aldrig blir för gammal för Astrid. Jag lovar. 

Kommentarer
Postat av: rosanna

ååh älskar också astrid lindgren filmer!!

Finns seriöst inget bättre!



brukar alltid använda olika citat från olika filmer när jag pratar haha :D

2011-06-30 @ 18:46:30
URL: http://rusanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0