20110314 - Glad pi-dag!


Förutom att jag idag har varit i skolan och därefter plockat världensbästa storasyrra-poäng genom att ta min mammas pass i tennishallens kiosk (vad gör man inte när det blir tidskris?), så har jag idag uppmärksammat det faktum att det är 20110314. För er ovetande där ute kan jag meddela att det idag är Den internationella pi-dagen. Och vet ni inte vad pi är ber jag er att skämmas, googla, och ta in informationen för talet pi är en allmänbildning och en stor viktig grej inom matematiken förstår ni.

Eftersom jag verkligen älskar att fira allt som går att fira drog jag och några i min klass ihop ett litet fikakalas (som vi är proffs på) till mentortiden. Det blev väldigt lyckat och vår mattelärare samt klassföreståndare tyckte att det var en extremt fin gest och enligt honom så fick han nästan gåshud, så fint var det! I äkta naturvetaranda alltså!

Jag vet inte riktigt hur man ska säga men vi kom iaf fram till att man nog säger; "glad pi-dag" så det ska jag avsluta med nu. Hoppas ni haft en riktigt härlig pi-dag idag. GLAD PI-DAG! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0