ARN - VIE - SZG




 











Jag har dygnat (är sinnesjukt trött!), åkt från terminal 5 på Arlanda till Salzburg med mellanlandning i Wien, packat fem stora kollin i världens minsta bil,  åkt bil på kringelkroksvägar, checkat in på ett supertrevligt fint hotell och som ni ser på de sista bilderna ätit väldigt fin mat. Dock har jag ännu en gång fått det bekräftat att s.k fin mat inte alltid är lika med god mat. Vi har ätit femrätters bestående av rådjursmousse (!!!), hummersoppa, salladsbuffé, ryggbiff eller havskatt (jag åt fisk men har ingen bild på det) och vitchoklad-nötkaka till desert. Ingen i min familj behärskar det tyska språket särskilt bra (jag kan absolut ingen tyska) så detta är verkligen en upplevelse. Fisken var god men det andra äcklar mig att jag ätit, särskilt rådjursmousse (även om jag bara smakade en yttepytte bit) - grejen var dock den att vi inte visste vad vi åt förrän när vi kom tillbaka till hotellet och googlade!

Imorgon drar vi ut i backarna. Kitzbühel - nu är jag här!

Kommentarer
Postat av: Marielle Smidt

Du kan inte förstå hur avundsjuk jag är på dig Felicia! Ta hand om dig, vi vill inte ha några brutna ben! :*

2011-03-06 @ 22:42:34
Postat av: Lena

Ser att du inte nämnt den fantastiska maträtten spagetti collognaese...

2011-03-10 @ 16:51:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0