Förbereder inför mitt livs första tältning

Exakt just nu är jag snart påväg ut i vildmarken. (Detta är dock ett förprogrammerat inlägg...) Tillsammans med resten av mina klassisar i världensbästa NV10 ska jag ut på mitt livs första exkursion. Detta är även mitt livs första vinterexkursion, faktum är att det är första gången jag ska sova utomhus någonsin. Det närmsta jag kommit campinglivet är min familjs försök till husvagnscamping när jag var vaddå? Två år? Efter det kom vi fram till att camping inte var vår grej och sedan dess har jag bara bott på hotell. Eller ja, jag har ju förståss sovit utomhus när jag var pytteliten bebis men då i vagnen, men det räknas ju inte riktigt!

Jag är verkligen inte utomhustypen så detta blir intressant. Jag är övertygad om det blir ett minne för livet..om jag överlever dvs! Mina klasskompisar har lovat att ta hand om mig och jag lovar att blogga om det när jag kommer tillbaka till civilisationen.

Ja, den som lever får se om jag kommer tillbaka med trauma eller om jag kommer tillbaka som värsta tältaren. Önska mig världens största lycka till för det kommer jag behöva!

Och till alla som känner mig mer personligen vill jag bara meddela att nej, jag har inte gått och blivit tokig och jag är väl förberedd. Just nu (tisdagkväll) håller jag på att packa för fullt och jag har skrivit långa packlistor. Allt precis i sann Felicia-stil. Jag försöker ställa in mig själv på alla möjliga situationer så jag är nästan helt mentalt förberedd. Dessutom intalar jag mig själv att jag kan klara det här - även om jag verkligen tvivlar på det! Jag är ju en stadstjej ut i fingerspetsarna.

Men som sagt, jag kommer klara detta och för säkerhetsskull har jag packat ner en liten spegel, nagelfil och mitt favoritläppglans i väskan. ICE, In Case of Emergency ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0